сряда, 3 август 2011 г.

Бившият зам. – кмет на община Две могили Боян Иванов: Причините за освобождаването ми са чисто политически


„Според мен причините са чисто политически”, коментира по време на пресконференция днес Боян Симеонов Иванов – бивш зам. – кмет на община Две могили, по повод освобождаването си вчера. „Действително г-н Дамянов си разчиства пътя за предстоящата негова кандидатура, която все още не е обявил”, добави той в хода на провела се тази сутрин пресконференция в Русе с участието на председателя на Постоянната комисия по здравеопазване в Народното събрание и народен представител от ГЕРБ в 19-и МИР – Русе Десислава Атанасова и Бедрос Пехливанян – председател на групата общински съветници от ГЕРБ в Общински съвет – Русе. Боян Симеонов Иванов бе обявен в хода на пресконференция в събота като номиниран от ГЕРБ за кандидат за кмет в община Две могили.

„Още вчера сутринта, с идването на г-н Дамянов на работа, бях извикан в неговия кабинет и ми беше предложено или да си пусна отпуска до края на изборния ден или ще бъда уволнен. Аз му отговорих, че нямам намерение да си пускам отпуска, защото има утвърден от него график на отпуските и аз съм го спазил. През юни бях в отпуска, ходих на почивка. Категорично отказах да изляза в отпуска, тъй като той няма право да ме пуска принудително отпуска”,
каза по време на пресконференция днес освободеният вчера от длъжността зам. – кмет на община Две могили Боян Симеонов Иванов. От 23 септември ще изляза в отпуска, заяви той. Неговото решение беше, че трябва да бъда уволнен. Връчи ми акт за прекратяване на трудовото правоотношение. Съгласно Закона за местното самоуправление и местната администрация бях уволнен по член 44 ал. 1 т. 3 във връзка с чл. 39 ал. 5. Цитираният член дава право на кмета да назначава и уволнява зам- кметовете, а чл. 39 му дава право да ги освобождава без предизвестие. Въпреки че членът гласи да бъда освободен със заповед, аз бях освободен с акт за прекратяване на трудовите правоотношения с опция да ми бъдат изплатени полагаемите се дни отпуск, разказа г-н Иванов. И показа документа. Той отрече, че има да ползва 80 дни платен отпуск, както твърди пред медиите кметът на общината Дамянов. Съгласно акта за прекратяване отпускът е изчислен на 49 дни. А те не са достатъчни до изборния ден, защото дотогава има почти 3 месеца.

Освободеният зам. – кмет ще се консултира с юристи и тогава ще вземе решение дали да обжалва.

Г-н Иванов подчерта, че се е разграничавал от действията на настоящия кмет на община Две могили и не е бил съгласен с тях. Посочи и някои аргументи в подкрепа на твърдението си.

С решение на Общинския съвет беше разрешено на кмета на общината да сключи договор за заем от банка с покана до 3 банки. Със заповед на кмета Боян Иванов е определен за председател на комисията по оценка на офертите. Той отказва да подпише протокола, тъй като се яви и бе подадена оферта само от една банка. Въпреки това г-н Дамянов, с негова заповед, базирайки се на неподписан от комисията протокол сключва заем с банка. Теглен е заем в размер на 550 000 лева, като голяма част от заема вече е похарчен. Над 400 000 лева от него са изразходвани за проекти до тяхното изплащане след завършването им.
Друг случай е свързан с избор на фирма за изкърпване на улиците в Две могили. Със заповед на кмета е назначане комисия, която да утвърди фирма – изпълнител на изкърпването и да разгледа три оферти от 3 фирми. Това става след като работата е свършена седмици преди това. Изхарчени са 70 000 лева за изкърпване на улици. Фирмата се избира след 2 седмици.

Считам, че все пак трябва да има някакъв морал и в политиката, ив управлението, заяви г-н Иванов. Затова един кмет трябва да работи не само за себе си, а за всички хора в общината. „През този мандат той показа, че повечето от делата му са такива, че работи единствено за себе си и за своето близко обкръжение”.

Отношението на кмета към неговия заместник се е променило коренно след победата на кандидата на ГЕРБ при проведения частичен местен избор в село Каран Върбовка през октомври миналата година. Кандидатът на СДС загуби тогава.

Не сме очаквали от такава „сестринска” партия в ЕНП да има такова поведение, сподели г-н Пехливанян.

„Вече изобщо не съм учудена, че т. нар. „сестринска” партия СДС действа по този начин. Напротив! Вие много добре знаете, че тази партия подкрепи вота на недоверие срещу правителството заедно с БСП и ДПС, заедно с Иван Костов. Непрекъснато в местния парламент в Русе хора от тази партия, заедно със „Синя коалиция +” непрекъснато се опитват да бламират решения на Общинския съвет. Ето и поредното доказателство, че може би, въпреки членството на ГЕРБ и СДС в ЕНП двете нямаме нищо общо помежду си! Не се е случвал подобен прецедент!”, изказа мнението си народният представител.

         2 август 2011 година                                          Пресцентър на ГЕРБ - Русе

Няма коментари:

Публикуване на коментар